E-mail marketing
Bespaar tijd en geld met slimme automatiseringen en e-mail marketing in Mailblue
Efficiënter werken en meer tijd overhouden voor wat écht belangrijk is? Door werkzaamheden en processen te automatiseren en te optimaliseren, wordt handmatig werk tot een minimum beperkt. Dit bespaart niet alleen tijd, maar ook kosten.
E-mailmarketing speelt hierin een cruciale rol. Een goed ingericht e-mailmarketingsysteem zorgt ervoor dat leads op het juiste moment de juiste boodschap ontvangen, waardoor de kans om van lead naar klant te gaan aanzienlijk vergroot wordt.
Van lead naar klant met effectieve e-mailmarketing?
Inrichting van Mailblue (ActiveCampaign)
- Juiste inrichting van je nieuwe account
- Template e-mail in je eigen huisstijl
- Inrichting van lijsten en tags t.b.v. een goede doelgroep segmentatie
- Koppeling met je website
- Nieuwsbriefformulier voor op je website
- Ingericht proces voor vastlegging contacten volgens de AVG
- Zorgen voor een juiste verzending en aflevering van je mails
Omzetten naar Mailblue (ActiveCampaign)
- Omzetting contacten van het ene e-mail marketing naar het andere e-mail marketingsysteem
- Juiste inrichting van je nieuwe account
- Template e-mail in je eigen huisstijl
- Inrichting van lijsten en tags t.b.v. een goede doelgroep segmentatie
- Koppeling met je website
- Nieuwsbriefformulier voor op je website
- Ingericht proces voor vastlegging contacten volgens de AVG
- Zorgen voor een juiste verzending en aflevering van je mails
- Omzetting bestaande funnels. Prijs afhankelijk van aantal.
Inrichting weggever op je website
- Opt-in formulier voor aanvraag weggever
- Koppeling met je website
- Ingericht proces voor vastlegging contacten volgens de AVG
- Gekoppelde mailfunnel na aanvraag weggever
- Inrichting van lijsten en tags t.b.v. een goede doelgroep segmentatie
- Zorgen voor een juiste verzending en aflevering van je mails
- Bedanktpagina / download pagina weggever op de website.
Behoefte aan iets anders binnen MailBlue?
Er is een heleboel mogelijk, denk bijvoorbeeld aan:
Met een engagement tagging-automatisering wordt de betrokkenheid van contacten eenvoudig gemeten. Dit levert waardevolle inzichten op in de contactenlijst, waardoor gerichter gecommuniceerd kan worden. Door het publiek beter te leren kennen, wordt de marketingstrategie geoptimaliseerd met minimale inspanning.
Ook zie je snel welke contacten niet meer actief zijn want elke mailinglijst krijgt er vroeg of laat mee te maken: een dalende open ratio. Dit komt doordat ontvangers hun interesse verliezen, jouw e-mails in het ‘reclame’-tabblad plaatsen of simpelweg een nieuw e-mailadres hebben.
Je kunt op een slimme manier waardevolle data verzamelen en benutten om potentiële klanten gericht te volgen. Door te analyseren hoe vaak iemand b.v. op een specifieke salespagina klikt, krijg je inzicht in hun interesse en koopintentie en kun je daar weer vervolgstappen op ondernemen.
Het schrijven en versturen van fysieke kaartjes kost vaak veel tijd, zowel voor jou als voor je klanten.Met deze automatisering behoort dat tot het verleden en wordt het hele proces automatisch geregeld. Je kunt bijvoorbeeld contacten een kaartje sturen op basis van hun verjaardagsdatum of op basis van de start een opleiding.
Met een (meerdaagse) challenge geef je je potentiële klanten een kijkje in je bedrijf en je werkwijze en zorgt voor een stukje vertrouwen waardoor aanmelders uiteindelijk je coachprogramma of training kopen.
Met een een challengefunnel zorgt ervoor dat informatie over de challenge automatisch verstuurd wordt, goed opgevolgd wordt en mensen die al hebben gekocht geen mails meer krijgen over het te kopen product.
Met het geven van een webinar of masterclass zorg je voor een snelle kennismaking met jou en je bedrijf, om zo leads warm te maken of aanbod verkopen.
Dit kan een live sessie zijn of een vooraf opgenomen sessie (automated webinar).
Net als bij een challenge funnel zorg je voor een makkelijke aanmelding en geautomatiseerde opvolging van de masterclass, ook weer rekening houdend of mensen al iets gekocht hebben of niet.
Je kent het wel die adventskalenders rondom de feestdagen waarbij je elke dag een vakje mag open maken. Wat dacht je van dagelijks e-mails naar jouw (potentiële) klanten te sturen met waardevolle tips en tricks om jouw aanbod op een laagdrempelige manier te verkopen?
Nieuwe klanten automatisch welkom heten, toegang geven tot je online omgeving, het geven van uitleg, voorzien van informatie en op de hoogte houden. Dit allemaal soepel, snel en automatisch.
Meer weten over Mailblue en e-mail marketing ? Neem dan contact op.
